Nederlands-Kroatisch

Would you like to learn Dutch in exchange for teaching your native language? Are you a native Dutch speaker and are you looking for someone who can help you with studying English? Or Russian? Japanese? Post it here!
Post Reply
student
Nieuwkomer
Country of residence: Croatia
Mother tongue: Serbo-Croatian
Second language: English
Third language: Dutch

Nederlands-Kroatisch

Post by student » Mon Nov 22, 2010 2:50 am

Hoi. :)

Ik heb gisteren deze forum gevonden en ik wou graag met iemand in het Nederlands praten. Mijn moedertaal is Kroatisch. Als iemand heeft zin met me over dagelijkse dingen te praten, wij kunnen dat door msn doen. Natuurlijk, ik wou graag helpen als iemand zich in Kroatische taal, cultuur of toerisme interessiert. Ik kan ook helpen als iemand vragen over andere Slavische talen heeft, maar aleen op de basisniveau.

Iets kort over mij wat ik gisteren aan de andere onderwerp heb geschreven->
student wrote: Ik woon in Kroatie en ik leer hier Nederlandse taal op een soort cursus bij de universiteit. Ik volg deze cursus tot nu ongeveer 1 jaar. Wij hebben 2 uren per week lessen. Ik studeer aardrijkskunde bij de universiteit in Zagreb. Ik ben 20 jaar oud en ik houd veel van de talen. Onze docent is geboren in Nederland en zijn moedertaal is Nederlands. Hij heeft 30 jaar in Nederland gewoond en dan is hij naar Kroatie gekomen. Hij woont hier al 18 jaar en hij spreekt heel goed Kroatisch. Hij werkt hier bij de filozofische universiteit als docent van het Nederlandse taal.

Nederlands is voor mij tot nu mijn favoriete taal. Ik heb vroeger ook Engels, Duits en Italiaans geleerd. Maar deze drie talen (behalve Italiaans) moest ik in de school leren en Nederlands is eigenlijk mijn keuze, een soort hobby. Ik houd van lezen in het Nederlands, muziek horen en praten natuurlijk. :)

Dit is mijn eerste bericht die ik ooit in het Nederlands op de internet heb geschreven. Ik heb me hier geregistreerd omdat ik mijn Nederlands wil verbeteren. Wij hebben in Kroatie zo weinig materialen voor Nederlands om te leren en ik moet alles op de internet zoeken.
Bedankt voor lezen en ik hoop dat iemand zal beantwoorden. :)

Aidaaaaa
Nieuwkomer
Mother tongue: Dutch (Netherlands)

Re: Nederlands-Kroatisch

Post by Aidaaaaa » Thu May 17, 2012 10:17 am

Posalji mi poruku pa cu ti ja pomoci. Nas jezik nepricam bas dobro, voljela bi da ga naucim. A tebi mogu pomoci da naucis holandski. :)

SKORPIJA1979
Nieuwkomer
Country of residence: Serbia
Mother tongue: Serbian
Third language: German

Post by SKORPIJA1979 » Mon Jul 15, 2013 10:55 am

Ako si tu i imas vremena da ucis hrvatski/srpski ja sam tu...ali mi treba pomoc oko holandskog i to od nule

ngonyama
Superlid
Country of residence: United States
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Third language: German
Fourth language: French
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Russisch, Xhosa

Post by ngonyama » Tue Jul 16, 2013 6:02 am

student wrote:Hoi. :)

Ik heb gisteren dezedit forum gevonden en ik wou graag met iemand in het Nederlands praten. Mijn moedertaal is Kroatisch. Als iemand heeft zin heeft met memij over dagelijkse dingen te praten, wij kunnen we dat doorvia msn doen. Natuurlijk wil ik wou ook graag helpen als iemand zich invoor Kroatische taal, cultuur of toerisme interessiertinteresseert. Ik kan ook helpen als iemand vragen over andere Slavische talen heeft, maar aleenalleen op de basisniveau.

Iets kort over mij en wat ik gisteren aan deover het andere onderwerp heb geschreven->
student wrote: Ik woon in Kroatie en ik leer hier Nederlandse taal op een soort cursus bij de universiteit. Ik volg deze cursus tot nu ongeveer 1 jaar. Wij hebben 2 urenuur per week lessenles. Ik studeer aardrijkskunde bij de universiteit in Zagreb. Ik ben 20 jaar oud en ik houd veel van de talen. Onze docent is geboren in Nederland en zijn moedertaal is Nederlands. Hij heeft 30 jaar in Nederland gewoond en dandaarna is hij naar Kroatie gekomen. Hij woont hier al 18 jaar en hij spreekt heel goed Kroatisch. Hij werkt hier bij de filozofischefilosofische universiteit als docent van hetde Nederlandse taal.

Nederlands is voor mij tot nu mijn favoriete taal. Ik heb vroeger ook Engels, Duits en Italiaans geleerd. Maar deze drie talen (behalve Italiaans) moest ik in deop school leren en Nederlands is eigenlijk mijn keuze, een soort hobby. Ik houd van lezen in het Nederlands, muziek horenluisteren en praten natuurlijk. :)

Dit is mijn eerste bericht diedat ik ooit in het Nederlands op de internet heb geschreven. Ik heb me hier geregistreerd omdat ik mijn Nederlands wil verbeteren. Wij hebben in Kroatie zo weinig materialenmateriaal voorom Nederlands ommee te leren en ik moet alles op dehet internet opzoeken.
Bedankt voor het lezen en ik hoop dat iemand het zal beantwoorden. :)

Mijn complimenten voor je Nederlands. Er waren zo hier en daar wat foutjes die ik even verbeterd heb.

Post Reply