Mijn Spaans voor jouw Nederlands

Would you like to learn Dutch in exchange for teaching your native language? Are you a native Dutch speaker and are you looking for someone who can help you with studying English? Or Russian? Japanese? Post it here!
Post Reply
ladypitimini
Nieuwkomer
Country of residence: Spain
Mother tongue: Spanish

Mijn Spaans voor jouw Nederlands

Post by ladypitimini » Fri Jul 13, 2012 4:03 pm

Hallo jogens! :D
Mijn naam is Silvia en ik ben 27 jaar.
Ik heb een jaar Nederlands gestudeerd maar wil ik mijn uitspreeking verbeteren omdat ik volgende jaar ga naar Utrecht om te studeren en werken. Nou woon ik in Madrid. Ik zou mensen van Nederland willen vinden die me via Skype of telefoon willen praten.
Wil jij jouw Spaans ook? Zullen we ons helpen? Schrijf me maar!

Groetjes!

Bert
Superlid
Mother tongue: Hungarian

Re: Mijn Spaans voor jouw Nederlands

Post by Bert » Fri Jul 13, 2012 10:21 pm

ladypitimini wrote:Hallo jongens (allemaal)! :D
Ik heb een jaar Nederlands gestudeerd, maar ik wil ik mijn uitspraak verbeteren omdat ik volgend jaar ga naar Utrecht ga om te studeren en werken. Nou woon ik in Madrid. Ik zou mensen van Nederland willen vinden die met mij via Skype of telefoon willen praten.
Wil jij jouw Spaans verbeteren/bijspijkeren ook? Zullen we elkaar helpen? Schrijf me maar!

Groetjes!

Joke
Retired moderator
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English
Third language: German
Fourth language: French
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Russisch (in progress...)

Post by Joke » Sat Jul 14, 2012 4:18 pm

Hoi Ladypitimini,
Er zijn hier veel mensen die Nederlands willen leren en maar een paar Nederlandstaligen. De kans dat je hier iemand vindt om mee te oefenen is dus niet zo groot.
Je kunt hier wel altijd terecht als je vragen hebt over het Nederlands of om je teksten te laten verbeteren.
Succes!
Joke

Een paar kleinigheidjes die Bert gemist had (vetgedrukt):
Bert wrote:
ladypitimini wrote:Hallo jongens (allemaal)! :D
Ik heb een jaar Nederlands gestudeerd, maar ik wil ik mijn uitspraak verbeteren omdat ik volgend jaar ga naar Utrecht ga om te studeren en te werken. Nou woon ik in Madrid. Ik zou mensen van (beter: uit) Nederland willen vinden die met mij via Skype of telefoon willen praten.
Wil jij jouw Spaans ook verbeteren/bijspijkeren ook? Zullen we elkaar helpen? Schrijf me maar!

Groetjes!

Bert
Superlid

Post by Bert » Sat Jul 14, 2012 9:08 pm

Bedankt voor de verbetering. Ik wilde "ook" niet verplaatsen, ik wilde het gewoon doorstrepen. :) Ik wist niet dat om te inf1 + inf2om te inf1 + te inf2. Goed om te weten, bedankt!
Ja, als ik haar was, zou ik (naar) gesprekspartners op spanishgrammar.com (o.i.d.) zoeken. Daar hangen waarschijnlijk veel Nederlanders rond die Spaans willen leren.

ladypitimini
Nieuwkomer
Country of residence: Spain
Mother tongue: Spanish

Post by ladypitimini » Sun Jul 15, 2012 6:45 pm

Bedankt allemaal voor de verbeteringen!
Ik heb ook gezocht op mylanguageexchange.com en ik heb veel mensen gevonden uit Nederland die hun Spaans willen verbeteren. Gelukkig heb ik een mens al hier gevonden uit Nederlands.

Groetjes!

Bert
Superlid

Post by Bert » Sun Jul 15, 2012 9:33 pm

Graag gedaan!
Ik gun je je succes van harte. :)

Post Reply