Nederlands in ruil Angels of Russisch

Are you learning Dutch and looking for a native Dutch speaker to get some practice? Here, you can write something about yourself, your level of Dutch, your objectives, and your preferred means of communication (email, Skype, MSN, live, etc.).
Post Reply
cve
Lid
Country of residence: Belgium
Mother tongue: Russian
Second language: English (Great Britain)
Third language: Dutch (Flanders)

Nederlands in ruil Angels of Russisch

Post by cve » Tue Feb 12, 2013 10:17 pm

Halo, mijn naam is Sveta.

Ik zou graag iemand leren kennen om mijn Nederlands te oefenen. Ik woon in Antwerpen, Merksem.
Mijn moeder taal is Russisch, ik heb goede kennis van Angels , als lerares :) Misschien kan ik u ook helpen :) Wie weet.

Mijn e-mail is sveta.yazinskaya@hotmail.com

Bert
Superlid
Mother tongue: Hungarian

Re: Nederlands in ruil Angels of Russisch

Post by Bert » Tue Feb 12, 2013 10:28 pm

cve wrote:Mijn moeder taal is Russisch, ik heb goede kennis van Angels , als lerares :)
Is Angels de taal van de engelen? :)

cve
Lid

Post by cve » Thu Feb 14, 2013 10:39 pm

Ja :D :D :D
My Dutch leaves much to be desierd [-X :D

cve
Lid

Post by cve » Thu Feb 14, 2013 10:42 pm

Hey, Bert :-D
He gaat het?
Wie ben je?

cve
Lid

Post by cve » Fri Feb 15, 2013 12:03 am

Beste Bert,

Ik heb gezien, dat je zo actief bent om raad te geven aan andere mensen, die Nederlands willen leren.
Ik ben ook van plan om te oefenen :-D .
Nu is er een korte verhaal over mij en mijn vriendschap met die moeilijke taal. De zo-heette Nederlandse taal. :-D
Twee en een half jaar geleden ben ik naar hier gekomen. Ik studeerde Nederlands aan de Universitair Talen centrum in Gent. Daar was heel intensieve cursus van Nederlands..op die cursus moesten wij veel grammaticaal regels en nieuwe woorden leren, teksten schrijven.. Het probleem is dat het te vlug is. Er zijn alleen maar vijf niveaus, maar op de vierde niveau moet je vlot Nederland spreken en mooie teksten schrijven..Ik moet toevoegen dat een niveau rond een maand lang is. Dus na vijf maanden moet je vlot en foutloos Nederlands spreken :eek: . Voor mij was dat onmogelijk. Ik heb 4 niveaus gevolgd, daarna moest ik stoppen. Ik ben niet geslaagd, en de vijfde niveau was gesloten voor mij...omdat mijn mondeling was niet zo perfect. Daarna ben ik zwanger geworden ... Dus mijn studies moesten tot betere tijden wachten . (Ik weet niet of jullie de boven genoemde uitdrukking gebruiken) Tijdens mijn zwangerschap en moederschap probeerde ik mijn Nederlands af en toe te oefenen. Nu ben ik trots erop dat ik kan lezen en begrijpen Nederlandse teksten zonder woordenboek..Ik kan schrijven, maar ik weet niet hoeveel fouten ik heb gemaakt. Ik vermoed...veel genoeg :D

Dus , Bert, of iemand anders... lees het, aub en lach niet te veel :-D

Bert
Superlid
Mother tongue: Hungarian

Post by Bert » Fri Feb 15, 2013 11:49 pm

cve wrote:Beste Bert,

Ik heb gezien, (Ik zie) dat je zo actief bent om raad te geven aan andere mensen, die Nederlands willen leren.
Ik ben ook van plan om te oefenen :-D .
Nu is er een kort verhaal over mij en mijn vriendschap met die moeilijke taal. De zogeheten Nederlandse taal. :-D
Twee en een half jaar geleden ben ik naar hier [of: hierheen/hiernaartoe/naar deze plaats] gekomen. Ik studeerde Nederlands aan het Universitair(e) Talencentrum [of: het Universitair Centrum voor Talenonderwijs] in Gent. Daar volgde ik een heel intensieve cursus van Nederlands. Op die cursus moesten wij veel grammaticale regels [of: grammaticaregels] en nieuwe woorden leren, teksten schrijven. Het probleem is dat het te vlug is. Er zijn alleen maar vijf niveaus, maar op het vierde niveau moet je vlot Nederlands spreken en mooie teksten schrijven. Ik moet eraan toevoegen dat een niveau ongeveer een maand lang is. Dus na vijf maanden moet je vlot en foutloos Nederlands spreken :eek: . Voor mij was dat onmogelijk. Ik heb 4 niveaus gevolgd, daarna moest ik ermee stoppen. Ik ben niet geslaagd, en het vijfde niveau was gesloten voor mij omdat mijn mondeling(e) examen was niet zo perfect was. Daarna ben ik zwanger geworden... Dus mijn studies moesten op betere tijden wachten. (Ik weet niet of jullie de bovengenoemde uitdrukking gebruiken.) Tijdens mijn zwangerschap en moederschap probeerde ik mijn Nederlands af en toe te oefenen. Nu ben ik trots erop dat ik Nederlandse teksten kan lezen en begrijpen Nederlandse teksten zonder woordenboek. Ik kan schrijven, maar ik weet niet hoeveel fouten ik heb gemaakt. Ik vermoed dat meer dan genoeg. :D

Dus, Bert, of iemand anders... lees het, aub en lach niet te veel. :-D

cve
Lid

Post by cve » Sat Feb 16, 2013 11:21 am

Dank u Bert,

Ik ben heel dankbaar voor jouw hulp.
Maar ik weet niet of hoe vaak je als mijn leraar kan zijn :-D
Ik ben van plan om mijn cursus te volgen. De vijfde, het laatste... Maar eerst moet ik mijn schriftelijk Nederlands verbeteren.

Om naar de vijfde niveau te gaan, moet ik test doen. Schriftelijk en mondeling.
Mijn mondeling staat ook van groot belang voor mij. En ik ga die op de andere manier te oefenen...:)
Er worden verschillende onderwerpen op het interview besproken..meestal sociale en ecologische...
Ik zal heel dankbaar ervoor zijn als je mijn teksten zal lezen en corrigeren ;)
Maar als het lastig voor u is...dan zal ik de andere manier opzoeken ;)Geen probleem.

Ik ben blij ermee dat ik heb die site gevonden, en nu kan ik iets schrijven en wachten erop dat iemand zal helpen ;)

cve
Lid

Post by cve » Thu Mar 21, 2013 5:41 pm

Lang geleden ben ik op die pagina geweest.
Spijtig genoeg dat niemand iets heeft geschreven :)
Ok.
Ik zal proberen iets interessants te schrijven om mensen hier te verzamelen.
:-D

cve
Lid

Post by cve » Thu Mar 21, 2013 10:19 pm

België ;) Ik woon hier al bijna drie jaar.)
Ik heb veel interessante dingen over dat land geleerd...
Bijna alles is duidelijk voor mij. Maar ik begrijp niet waarom dit land zo grijzig is...
De grijze kleur valt mij zwaar...Hier in België is bijna alles grijs in vergelijking met andere landen))) Het weer, gebouwen...
Is dat moeilijk voor de overheid tot een besluit te komen om bijvoorbeeld gebouwen te schilderen..Misschien is dat de stijl van het land, dat weet ik niet...Maar grijze kleur... Alles ziet er grijs uit tegen deze grijze achtergrond van de oude gebouwen...en straten. Ik heb veel bruggen gezien hier in Belgie...Zij zijn roestig...Grijze Schelde, roestige bruggen Ammai)) Ik zal heel dankbaar ervoor zijn voor iemand die zal uitleggen voor mij...waarom is dat zo, en hoe ervan te genieten ? :)

Post Reply