Kwebbelen

Hier worden dagelijks de 'kwebbellogs' geplaatst.
ngonyama
Superlid
Country of residence: United States
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English
Third language: German
Fourth language: French
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Russisch, Xhosa

Kwebbelen

Post by ngonyama » Wed Jun 17, 2015 10:51 pm

Blijkbaar was er ooit zoiets als een kwebbelhoekje. Misschien dat hier ook over alles behalve alpenmarmotten gekwebbeld kan worden?

Forza Italia dan maar. Of Bunga Bunga!

Crecker
Superlid
Country of residence: Italy
Mother tongue: Italian

Re: Kwebbelen

Post by Crecker » Wed Jun 17, 2015 11:30 pm

Geen bunga bunga... Dat is verleden, hoop ik! Hoe dan ook, dank u voor uw hulp!
ImageImage
Geef me een kus,
Geef me een kus,
Geef me een kus,
En vlug, voor de laatste bus...

ngonyama
Superlid

Post by ngonyama » Wed Jun 17, 2015 11:51 pm

Dat hoop ik ook Crecker. Ik heb het gevoel dat Griekenland en al zijn ellende ook zijn nut heeft: het doet mensen in de andere zuidelijke landen beter opletten bij het bepalen van hun stemkeuze. Willen jullie een leider die een groot spektakel weggeeft en aan bunga bunga doet of heb je liever een saaie technocraat die het land goed bestuurt? Joegoslavië heeft voor de oostelijke landen ook een beetje zo gewerkt: willen jullie dát voorbeeld volgen of willen jullie meer zijn zoals de westelijke landen van Europa?

Crecker
Superlid

Post by Crecker » Thu Jun 18, 2015 10:18 am

Ik ben echt niet een volger van politiek, maar ik probeer het wel om de situatie van mijn land te volgen. Tot nu toe had ik slechts één mogelijkheid om voor de nationale verkiezingen te stemmen (twee jaar geleden, voordat was ik te jong om te stemmen). Ook weet ik niet of Renzi een goede job aan het doen is, maar ik wil dit markeren: Italianen denken dat, na alles wat er de BungaBunga-Man heeft gedaan, onze situatie weer normaal binnen een paar maanden kan terugkomen. Zoals veel van mijn leeftijdgenoten, zou ik een dag weg van hier gaan. Beter leven, misschien.

Hoe dan ook, om uw vraag te antwoorden, ja, westelijk en noordelijke Europese landen zijn de voorbeelden die we moeten volgen. Ik ben veelbelovend dat iemand, vroeg of laat, alles zal fixen. Maar het proces kan veel tijd lasten: Italianen hebben geen 'politieke herinnering'... U kan zich het scenario inbeelden.

(Ik hoop dat mijn Nedelands goed genoeg is...)
ImageImage
Geef me een kus,
Geef me een kus,
Geef me een kus,

Dolo
Superlid
Country of residence: Poland
Mother tongue: Polish
Third language: Dutch

Post by Dolo » Thu Jun 18, 2015 11:02 am

Ik ben geen volger van Italiaanse politiek, is het beleid van meneer Bunga Bunga slecht?
In ieder geval, de situatie in Polen is zeer moeilijk op dit moment. We hebben gewoon een nieuwe president gekozen maar eerlijk gezegt hadden we geen betere optie omdat de president die tot 6 Augustus regeert is gewoon een crimineel. De toestand is zeer ingewikkeld en moeilijk om uit te leggen, maar het gaat niet zo goed in Polen tegenwoordig.

Crecker
Superlid

Post by Crecker » Thu Jun 18, 2015 11:58 am

Dolo wrote:Ik ben geen volger van Italiaanse politiek, is het beleid van meneer Bunga Bunga slecht?
In ieder geval, de situatie in Polen is zeer moeilijk op dit moment. We hebben gewoon een nieuwe president gekozen maar eerlijk gezegt hadden we geen betere optie omdat de president die tot 6 Augustus regeert is gewoon een crimineel. De toestand is zeer ingewikkeld en moeilijk om uit te leggen, maar het gaat niet zo goed in Polen tegenwoordig.
Meneer Bunga Bunga is meneer Berlusconi, ik denk dat u hem kent. Hij was (en is) niet echt koosjer, en ook zijn regering. Waarschijnlijk is hij de belangrijkste reden voor wat Italianen in de maling worden genomen en voor wat Italië niet werkt.
ImageImage
Geef me een kus,
Geef me een kus,
Geef me een kus,

Dolo
Superlid
Country of residence: Poland
Mother tongue: Polish
Third language: Dutch

Post by Dolo » Thu Jun 18, 2015 12:52 pm

Crecker wrote:
Dolo wrote:Ik ben geen volger van Italiaanse politiek, is het beleid van meneer Bunga Bunga slecht?
Meneer Bunga Bunga is meneer Berlusconi
Dat weet ik hoor ;D

BrutallyFrank
Global moderator
Country of residence: Netherlands

Post by BrutallyFrank » Thu Jun 18, 2015 5:40 pm

Crecker wrote:Meneer Bunga Bunga is meneer Berlusconi, ik denk dat u hem kent. Hij was (en is) niet echt koosjer, en ook zijn regering. Waarschijnlijk is hij de belangrijkste reden voor wat Italianen in de maling worden genomen en voor wat Italië niet werkt.
Volgens mij was Andreotti een grotere schurk .... van Berlusconi wist je het tenminste, maar Andreotti heeft het wel heel lang geheim kunnen houden.
"Moenie worrie nie, alles sal reg kom" (maar hy het nie gesê wanneer nie!)

Image

Crecker
Superlid

Post by Crecker » Fri Jun 19, 2015 11:08 pm

Laten we zeggen dat we sommige 'bijzondere' heren hebben gekend.
ImageImage
Geef me een kus,
Geef me een kus,
Geef me een kus,

Bert
Superlid
Mother tongue: Hungarian

Post by Bert » Sat Jun 20, 2015 8:48 pm

@Crecker
Wat Italië en Hongarije nu gemeen hebben, is de toenemende toevloed van illegale migranten. Hoe kan dit probleem volgens je opgelost worden? Is de illegale migratie überhaupt een probleem? [Mijns inziens wel, want illegaal betekent toch onwettig. :)]

ngonyama
Superlid

Post by ngonyama » Sun Jun 21, 2015 12:52 am

Het is vooral een probleem als het oogluikend wordt toegestaan om daarmee een rechteloze onderklasse te creëren die het vuile werk mag opknappen en verder zijn mond moet houden. Dat is wat ze hier in de VS gedaan hebben: als je legaal wilt zijn houden ze je tien jaar of meer aan het lijntje om je zo te binden aan je werkgever dat je niet vrijelijk van baan kan wisselen. Zo zijn dus veel wetenschappers hier rechteloos. Als je illegaal bent zit je vast aan uitzichtsloos ongeschoold werk. Zo zijn veel mensen die de weg repareren of de tuinen aanleggen rechteloos. Zo'n 13 miljoen of zo.

Tegenover de eigen bevolking wordt dan gedaan alsof de deur dicht is door naar het visum/groene kaart systeem te wijzen, maar de deur staat wagenwijd open om meer rechtelozen binnen te laten. Ik denk dat jullie in Europa dezelfde kant opgaan.

Het is vooral ook politiek erg handig om zo een grote zondebok te scheppen: terwijl de minder dan 1% aan de top zich rijk steelt en de rest van de maatschappij daar de gevolgen van ondergaat, kan die 1% altijd de schuld aan de immigranten geven. Er zijn hele media-organisaties die dagelijks dat soort propaganda spuien.

Het werkelijke probleem dat zo vooral niet aan bod komt is de grenzenloze en ziekelijke hebzucht van dat handjevol eenprocenters.

Zelfs de Paus zou het met me eens zijn.
Last edited by ngonyama on Sun Jun 21, 2015 1:31 am, edited 1 time in total.

ngonyama
Superlid

Post by ngonyama » Sun Jun 21, 2015 1:18 am

«Laudato si’, mi’ Signore», cantava san Francesco d’Assisi. In questo bel cantico ci ricordava che la nostra casa comune è anche come una sorella, con la quale condividiamo l’esistenza, e come una madre bella che ci accoglie tra le sue braccia: «Laudato si’, mi’ Signore, per sora nostra matre Terra, la quale ne sustenta et governa, et produce diversi fructi con coloriti flori et herba».

2. Questa sorella protesta per il male che le provochiamo, a causa dell’uso irresponsabile e dell’abuso dei beni che Dio ha posto in lei.

Deze zuster kreunt onder het kwaad dat wij haar aandoen vanwege het onverantwoordelijk gebruik en misbruik van de goederen die God in haar gelegd heeft.
(En Crecker mag mijn vertaling verbeteren.. :D )

Ik ben protestant, maar deze encycliek geeft mij kippenvel. Wij wetenschappers hebben al zo vaak een schop gekregen als we de waarheid zeiden, dat het een schok is zo veel erkenning uit onverwachte hoek te krijgen. Hier is een medechemicus op de troon van het Vatikaan die er geen doekjes om windt. Evviva il papa!

BrutallyFrank
Global moderator
Country of residence: Netherlands

Post by BrutallyFrank » Sun Jun 21, 2015 12:29 pm

Ik zou nog even wachten met juichen: hij is tegen abortus, anti-conceptie, euthansie en het homo-huwelijk ...
"Moenie worrie nie, alles sal reg kom" (maar hy het nie gesê wanneer nie!)

Image

ngonyama
Superlid

Post by ngonyama » Sun Jun 21, 2015 1:20 pm

Oh, er zijn eeuwen van pauselijk wanbeleid die hij niet rechtgezet heeft. Het opmerkelijke van Laudato Si is dat hij met opzet een nieuw thema begonnen is in plaats van alle vastgeroeste dogmata aan te pakken. Gezien de reactionaire levenshouding van veel katholieken in de wereld -en nee Nederland is daar zeker niet representatief voor- is dat misschien wel de enige manier om de koers van de kerk om te buigen.

Crecker
Superlid

Post by Crecker » Sun Jun 21, 2015 3:03 pm

Nou, tja... Ik probeer me uit te drukken.

Als er een oplossing voor immigratie bestaat, dan kan die niet binnenkort en makkelijk gekregen worden. Ik zou racist kunnen lijken maar ik denk dat als we onze bevolking niet kunnen helpen, moeten we eerst dit probleem proberen te fixen. Mijn vriend is Vlaming en hij werkt als vertaler en interculturele intermediair en soms heb ik wat vertellingen van migranten gelezen. Vaak denk ik dat ze geen verdien hebben om hier te komen, soms denken ze dat iedereen hier rijk is en dat ze alles wat ze willen kunnen krijgen. Natuurlijk zijn er ook goede mensen, maar als de populatie voor iets weeklaagt, moet er een geldige reden zijn. Sóms ben ik met Matteo Salvini eens, ook al ik zijn methodes niet deel.

Frankrijk heeft nu besloten om de grens beter te controleren. Italië kan dit niet. Ik bedoel dat we de schepen zonder twijfel niet kunnen bombarderen. Maar we zouden migranten terug naar hun landen kunnen sturen door ze op een vliegtuig (en beheersen dat ze op dat vliegtuig écht zitten).

Ik woon in een land die vaak een oog dicht heeft gedaan over veel verschillende thema's en nu klagen we over onze fouten en onjuiste keuzen.

De waarheid is dat mensen alleen voor hun eigen zaken zorgen, en dat is wereldwijd. En ik moet het zeggen, de Paus is ook tussen die mensen. Zeker heeft hij iets nieuws gestart, maar hij is een persoon zoals iedereen. Ik definieer mezelf agnost en ik denk dat er misschien een god bestaat, maar de Katolieke Kerk is alleen een groot bedrijf.

Hoe dan ook ben ik 23 en ik voel me niet klaar genoeg om een regering te leiden, maar wel om apps voor computers te programmeren :P
ImageImage
Geef me een kus,
Geef me een kus,
Geef me een kus,

Post Reply