Kwebbelen

Hier worden dagelijks de 'kwebbellogs' geplaatst.
Dolo
Superlid
Country of residence: Poland
Mother tongue: Polish
Second language: English
Third language: Dutch

Re: Kwebbelen

Post by Dolo » Sun Jun 21, 2015 3:35 pm

Crecker, ik moet zeggen dat als een buitenlander, spreekt jij Nederlands ongelofelijk goed! :-D

Illegale migranten staan nu geen ernstig probleem voor Polen, maar er is een debat daarover in het land, op dit moment. Poolse mensen zijn nogal het eens met elkaar dat we zouden geen mensen uit Noord-Afrika moeten aannemen want de meerderheid van de bevolking vinden ze gevaarlijk en slecht voor onze economie. Katolieke Kerk en volksbeweging spelen zeker een rol in dit geval. Ik beschouw me geen katholiek omdat ik in geen God geloof maar het katholicisme is zeer sterk in Polen die is ook de reden waarom andere godsdiensten heeben geen kans om Polen te overnemen. Kerk heeft voor- en nadelen.

Bert
Superlid
Mother tongue: Hungarian

Post by Bert » Sun Jun 21, 2015 9:24 pm

Bedankt voor jullie reacties. Een grappige illustratie voor de onderstaande passage: :)
https://www.google.nl/search?q=zondebok ... O0slvz4%3D
ngonyama wrote:Het is vooral ook politiek erg handig om zo een grote zondebok te scheppen: terwijl de minder dan 1% aan de top zich rijk steelt en de rest van de maatschappij daar de gevolgen van ondergaat, kan die 1% altijd de schuld aan de immigranten geven. Er zijn hele media-organisaties die dagelijks dat soort propaganda spuien.
Het door de EU financieel ondersteunde inrichten opvangkampen langs de Noord-Afrikaanse kust lijkt me een goed idee. De strijd tegen terrorisme is ook van belang.

Crecker
Superlid
Country of residence: Italy
Mother tongue: Italian

Post by Crecker » Mon Feb 01, 2016 3:19 pm

Binnenkort gaat het Italiaanse parlement stemmen om homohuwelijken te billijken.

Misschien weten jullie dat Itaië de laatste land van West Europa is die geen reglement erover heeft. En de Katholieke Staat heeft ook heel invloed in Italiaanse politiek en dagelijkse leven.

Afgelopen zaterdag heeft iemand een manifestatie georganiseerd die "Family Day" wordt genoemd. Ze zeggen dat ze de traditionele familie willen verweren en dat homohuwelijken en "stepchild adoption" een bedreiging voor mensheid zijn.

Sommige van jullie weten dat ik homo ben en een partner heb (wie ook de reden is waarom ik op dit forum ben). Deze rechten zijn heel belangrijk voor mij en ik zou graag een discussie met jullie hebben over deze thema's.

Wat denken jullie over de homohuwelijken? En over de adoptie? Kunnen homo's in jullie Staten met elkaar trouwen?

Dank u wel :)
ImageImage
Geef me een kus,
Geef me een kus,
Geef me een kus,
En vlug, voor de laatste bus...

Dolo
Superlid

Post by Dolo » Mon Feb 01, 2016 4:00 pm

Hoe lief dat dit onderwerp terug is! Onlangs wilde ik mijn Nederlands in een informeel gesprek oefenen! :D

Ik heb nits tegen homo's in het algemeen en ben ik geen religieuse persoon, informeel behoor ik niet tot Rooms-Katholieke Kerk en homohuwelijken vallen me niet lastig.
Adopties zijn andere zaak. Ik ben niet zeker of homo's zouden moeten hun mogen uitvoeren. Ik denk dat ieder kind zou beide moeder en vader moeten hebben want deze twee verschillende karakters zijn en ze elkaar aanvullen. Moeder geeft iets van haar door aan een kind en vader doet dezelfde. Als een kind twee ouders van dezelfde geslacht heeft, dan mist het iets.

Crecker
Superlid

Post by Crecker » Wed Feb 03, 2016 10:41 pm

Dolo wrote:Hoe lief dat dit onderwerp terug is! Onlangs wilde ik mijn Nederlands in een informeel gesprek oefenen! :D

Ik heb nits tegen homo's in het algemeen en ben ik geen religieuse persoon, informeel behoor ik niet tot Rooms-Katholieke Kerk en homohuwelijken vallen me niet lastig.
Adopties zijn andere zaak. Ik ben niet zeker of homo's zouden moeten hun mogen uitvoeren. Ik denk dat ieder kind zou beide moeder en vader moeten hebben want deze twee verschillende karakters zijn en ze elkaar aanvullen. Moeder geeft iets van haar door aan een kind en vader doet dezelfde. Als een kind twee ouders van dezelfde geslacht heeft, dan mist het iets.
Dank je voor je opinie, Dolo! Jouw land is heel christelijk, nee? Zijn er enige rechten over homokoppels?
ImageImage
Geef me een kus,
Geef me een kus,
Geef me een kus,

Dolo
Superlid

Post by Dolo » Wed Feb 03, 2016 11:41 pm

Niets te danken! Het is inderdaad heel christelijk maar ben ik niet zo zeker of zijn er wat strikt rechten over homokoppels, maar je zal niet straffen worden voor zover ik weet.

BrutallyFrank
Global moderator
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Third language: German
Fourth language: French

Post by BrutallyFrank » Fri Feb 26, 2016 9:18 am

Crecker wrote:Binnenkort gaat het Italiaanse parlement stemmen om homohuwelijken te billijken.
Goed dat het erdoor is ... =D>
"Moenie worrie nie, alles sal reg kom" (maar hy het nie gesê wanneer nie!)

Image

Crecker
Superlid

Post by Crecker » Mon Feb 29, 2016 8:31 am

BrutallyFrank wrote:
Crecker wrote:Binnenkort gaat het Italiaanse parlement stemmen om homohuwelijken te billijken.
Goed dat het erdoor is ... =D>
We zijn bijna daar, nu moeten we het oké van de Chamber of Deputies watchen
ImageImage
Geef me een kus,
Geef me een kus,
Geef me een kus,

Crecker
Superlid

Post by Crecker » Tue Mar 22, 2016 8:44 am

Iemand uit Brussel hier? Is het bekend wat er gebeurt is?
ImageImage
Geef me een kus,
Geef me een kus,
Geef me een kus,

BrutallyFrank
Global moderator

Post by BrutallyFrank » Tue Mar 22, 2016 11:32 am

Zover bekend is, zijn er vanmorgen zelfmoordaanslagen gepleegd in Brussel. Het gaat met name om vliegveld Zaventem (balie American Airlines) en metrostation Maalbeek. De Belgische zender ÉÉN meldt 13 doden en 35 gewonden, maar op dit moment is niks definitief.

Brussel ligt op dit moment plat (de rondweg zit helemaal vast), veel vliegtuigen wijken uit (o.a. Maastricht-Aachen Airport). Grenscontroles zijn verscherpt.

Nederland is op zijn hoede, maar het dreigingsniveau blijft hetzelfde. Wel extra politie op grote stations ...

Image

ngonyama
Superlid
Country of residence: United States
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Russisch, Xhosa

Post by ngonyama » Tue Mar 22, 2016 6:07 pm

Ik ben Nederlander, maar vandaag ben ik Belg.

Wat voor taal we ook spreken, of wat voor geloof we ook hebben, of wie degene is die we liefhebben of wat dan ook: vandaag horen we allemaal even Belg te zijn.

BrutallyFrank
Global moderator

Post by BrutallyFrank » Tue Mar 22, 2016 7:08 pm

Vanmiddag even naar België geweest ... alles lijkt uitgestorven. Weinig mensen in supermarkt, politiepatrouille op het parkeerterrein, marechaussee aan de grens actief ... Je suis Belge (was ik toch al een beetje)

Image

Crecker
Superlid

Post by Crecker » Tue Mar 22, 2016 10:11 pm

Blij dat jullie oké zijn! En sorry voor de families die deze dag zullen herkennen als een slechte dag.
ImageImage
Geef me een kus,
Geef me een kus,
Geef me een kus,

BrutallyFrank
Global moderator

Post by BrutallyFrank » Tue Mar 22, 2016 10:25 pm

Crecker wrote:Blij dat jullie oké zijn! En sorry voor de families die deze dag zullen herkennen als een slechte dag.
Dat zouden alle families in meer of mindere mate moeten zijn ....

Image

estarling
Superlid
Country of residence: Romania
Mother tongue: Romanian

Post by estarling » Fri Apr 22, 2016 8:31 am

Ik durf hier binnen te komen met een gedacht over een van mijn lievelingsartiesten.
Droevig nieuws over Prince. Gisteren hebben we een van de beste musici in het popmuziek verloren. Binnen zijn vak, hij was zo slim als een wetenschapper en deskundig als een tovenaar.
Zijn muzikale wortels waren de Serengeti geluiden en de Amerikaanse gospel en soul.
Zijn muziek draagt steeds een mystiek wiskundig ritme, bewolkt door een mengsel van subtiele katoengeur en zware shagrook.
Voor degene wie nog twijfel, hier is de proefdruk, de som van ieder goed feit in muziek:
https://www.youtube.com/watch?v=xm9rSy6Sr6M
We zullen hem missen!
Last edited by estarling on Sat May 07, 2016 10:15 pm, edited 2 times in total.
***** De onderlijning van fouten en de kritiek over deze tekst zijn welkom.

Post Reply