Kwebbelen

Hier worden dagelijks de 'kwebbellogs' geplaatst.
BrutallyFrank
Global moderator
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English
Third language: German
Fourth language: French

Re: Kwebbelen

Post by BrutallyFrank » Fri Apr 22, 2016 9:31 am

estarling wrote:Ik durf hier binnen te komen met een gedacht over een van mijn lievelings-artisten lievelingsartiesten.
Droevig nieuws over Prince. Gisteren hebben we een van de beste musici van ('in' is beter) het de popmuziek verloren. Binnen zijn vak was hij was zo slim als een wetenschapper en deskundig als een tovenaar.
Zijn muziekale erfenis was de hele Serengeti geluiden en de hele Amerikaanse gospel en soul. (ik begrijp niet goed wat je hiermee bedoelt)
Zijn muziek draagt steeds een mystiek wiskundig ritme, bewolkt door een mengsel van subtiele katoengeur en zware shagrook. We zullen hem missen hem.
Ik ben geen fan van Prince, maar ik respecteer wel wat hij voor de muziekwereld heeft gedaan. Jammer dat vooral het businessgedeelte van zijn vak zoveel negatieve invloed op zijn werk heeft gehad.

Prince is dood en de Queen is niet te stoppen ...
"Moenie worrie nie, alles sal reg kom" (maar hy het nie gesê wanneer nie!)

Image

estarling
Superlid
Country of residence: Romania
Mother tongue: Romanian

Post by estarling » Fri Apr 22, 2016 11:49 am

BrutallyFrank wrote:
estarling wrote: Zijn muziekale erfenis was de hele Serengeti geluiden en de hele Amerikaanse gospel en soul. (ik begrijp niet goed wat je hiermee bedoelt)
Zijn muziek draagt steeds een mystiek wiskundig ritme, bewolkt door een mengsel van subtiele katoengeur en zware shagrook. We zullen hem missen hem.
Ik ben geen fan van Prince, maar ik respecteer wel wat hij voor de muziekwereld heeft gedaan. Jammer dat vooral het businessgedeelte van zijn vak zoveel negatieve invloed op zijn werk heeft gehad.

Prince is dood en de Queen is niet te stoppen ...
Ik wilde iets over zijn muzikale wortels en zijn inspiratie te zeggen: de Afrikaanse ritmen en de latere gospel en soul die op de ontzaglijke katoen velden van Louisiana ontwikkeld waren.
Misschien duwde ik dit weg te ver.

Ik heb ook een vraag over uw zin: '' Prince is dood en de Queen is niet te stoppen ...''
Wat staat er achter de woorden?
Last edited by estarling on Sun May 15, 2016 6:34 am, edited 2 times in total.
***** De onderlijning van fouten en de kritiek over deze tekst zijn welkom.

BrutallyFrank
Global moderator

Post by BrutallyFrank » Fri Apr 22, 2016 1:27 pm

estarling wrote:Ik heb ook een vraag over uw zin: '' Prince is dood en de Queen is niet te stoppen ...''
Ik bedoel eigenlijk dat het bizar is dat iemand als Prince zo jong sterft, maar dat de Koningin van Engeland (The Queen), die gisteren 90 werd, nog zo lang door blijft gaan. En een woordgrapje Prince-Queen.

Image

estarling
Superlid

Post by estarling » Fri Apr 22, 2016 2:18 pm

BrutallyFrank wrote:
estarling wrote:Ik heb ook een vraag over uw zin: '' Prince is dood en de Queen is niet te stoppen ...''
Ik bedoel eigenlijk dat het bizar is dat iemand als Prince zo jong sterft, maar dat de Koningin van Engeland (The Queen), die gisteren 90 werd, nog zo lang door blijft gaan. En een woordgrapje Prince-Queen.

Bedankt! :-)

estarling
Superlid

Post by estarling » Mon May 09, 2016 5:58 am

ACDC - een nieuw vers begin.

Misschien zijn er niet te veel vrolijke mensen met de laatste ACDC groep vervangingen,
maar de vijf sterren verslagen na hun eerste show in Portugal met Axel Rose mee zeggen dat
een nieuwe gouden era voor de groep blijkt op te komen.
Persoonlijk ben ik geen fan van Axel Rose, maar soms kunnen verrassingen ook goede feiten brengen.
Zullen wij nog eens tientallen volle stadions om ACDC heen zien? De veroordeling komt deze zomer
met hun concerten mee om te bevestigen of te vernietigen.

estarling
Superlid

Post by estarling » Mon May 16, 2016 6:48 am

Red Bull gaf Verstappen vleugels aan!
Maar, we kunnen ook zeggen dat het deze keer helemaal anders was!
Hij heeft Red Bull naar voren geduwd!
Last edited by estarling on Mon May 16, 2016 11:54 am, edited 1 time in total.

BrutallyFrank
Global moderator

Post by BrutallyFrank » Mon May 16, 2016 8:41 am

estarling wrote:Red Bull gaf Max Verstappen vleugels aan! (Mag je weglaten of voor 'Max' neerzetten)
Maar, we kunnen ook zeggen dat het deze keer helemaal anders was!
Hij heeft Red Bull naar voren geduwd!
Maar eerlijkheidshalve moet je toegeven dat het ook wel goed uitkwam dat Hamilton Rosberg uitschakelde. Toch nog een hele knappe prestatie voor een jonge gast van 18 jaar! =D>

Image

estarling
Superlid

Post by estarling » Mon May 16, 2016 2:51 pm

BrutallyFrank wrote:
Maar eerlijkheidshalve moet je toegeven dat het ook wel goed uitkwam dat Hamilton Rosberg uitschakelde. Toch nog een hele knappe prestatie voor een jonge gast van 18 jaar! =D>
Toch had hij dezelfde kans wat alle negentien coureurs gehad.
Maar, er is altijd een dag voor iedereen waarin allemaal mogelijk is.
Dan zegt men: er is niets vandaag dat mij te kunnen stoppen.
Gisteren had hij die ene bijzondere dag. :-)
Last edited by estarling on Fri Jul 08, 2016 10:14 am, edited 1 time in total.

estarling
Superlid

Post by estarling » Sat Jun 25, 2016 4:49 pm

Vanaf Brexit, zijn deze de stilste dagen van dit forum.
Ik hoop dat Nederland niet de volgende staat die EU verlaat wordt.
EU is nog het mooiste verhaal in Europa's geschiedenis.

Bert
Superlid
Mother tongue: Hungarian

Post by Bert » Sat Jun 25, 2016 8:42 pm

Het Verenigd Koninkrijk beschouwt Brussel als een grote kop vol zaagsel. Ze wilden een Europese Unie met meer nadruk op economie dan op politiek. Velen zijn van mening dat EU-ambtenaren nietsnutten zijn. Wat mij betreft vind ik ook treurig dat het VK de EU heeft verlaten. Het ware beter geweest als de EU op tijd enkele hervormingen had doorgevoerd.
Last edited by Bert on Sat Jun 25, 2016 9:38 pm, edited 1 time in total.

estarling
Superlid

Post by estarling » Sat Jun 25, 2016 9:26 pm

Ja, akkoord. En ook zijn de open grenzen voor alle emigranten vanuit de hele wereld een ander hoofd reden om klachten tegen de EU policy te stellen. Maar dit is misschien een te zwaar probleem om dit hier over te praten.

Dolo
Superlid
Country of residence: Poland
Mother tongue: Polish
Third language: Dutch

Post by Dolo » Sat Jun 25, 2016 9:58 pm

Prachtige beslissing van het VK volgens mij. Ze hebben genoeg gehad van het beleid dat wordt door Brussel uitgevoerd en ze wilde hun enig land gewoon terug. Zo eenvoudig gaat het. Hopelijk volgen andere landen dezelfde weg en gauw hebben ze geen zo'n ingewikkelde en bureaucratische instelling. Landen zoals Zwitserland en Noorwegen hebben lang zonder EU doorgegaan en ze voelen zich goed.

ngonyama
Superlid
Country of residence: United States
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Russisch, Xhosa

Post by ngonyama » Sun Jun 26, 2016 2:04 am

Zwitserland en Noorwegen zijn een stel profiteurs en parasieten. Ze staan aan de kant om mee te profiteren van wat een ander heeft opgebouwd. Zelf iets bijdragen, ho maar. Een plaats opeisen op de kar, maar de kar trekken is beneden hun waardigheid.

De EU heeft Europa de langste en meest verrijkende en verreikende periode van vrede en voorspoed in de Europese geschiedenis gebracht en daar zijn veel offers voor gebracht. Het was niet makkelijk voor Nederlanders of Fransen op de Duitse deur te kloppen en te zeggen: misschien hebben we elkaar nodig om onze kinderen een toekomst te geven. Maar de moed die dat nam, is enorm beloond. Het bleek dat de mensen aan de andere kant van die deur net zo arm en wanhopig waren als wij en net zo doodziek van oorlog.

De afgelopen 20 jaar is er een gigantische propaganda-oorlog gevoerd tegen de Europese Unie. Het kwam vooral uit Wall St en de City of London waar men bang is dat de EU ze wel eens regulering op zou kunnen leggen en waar ze boven iedere wet willen staan. Ze zijn gewoon bang dat de EU te machtig wordt.

Daarom wilden ze per se dat heel Oost Europa in een keer lid moest worden, zonder hervorming van de politieke structuren. Dat zou de EU vanzelf opblazen. Dat mislukte. De Polen zouden daarna volgens Bush het 'Nieuwe Europa' gaan inluiden: een vrijhandelszone beheerst door de VS en hun helpertje het VK. Polen bedankte voor de eer. Ze hadden er niet zo veel zin in om weer een satelietland te worden. Daarna barstte de oorlog tegen de euro uit, gevoerd door diezelfde banken die de Grieken (en anderen) tot grote schulden verleid hadden. Ook dit mislukte. Zelfs Goldman-Sachs moest toegeven dat ze de politieke saamhorigheid van de eurozone onderschat hadden. Onderwijl werd er een flinke propaganda-oorlog gevoerd en die werpt nu vreemde vruchten af.

Oh, de EU is zoooo bureaucratisch, terwijl er maar 30000 bureaucraten zijn, wat veel minder is dan in welke hoofdstad ook. Oh, de euro, die gaat ieder moment uiteenvallen! Nou, dat moet nog gebeuren hoor. Het pond is veel kwestbaarder! Ohh het is zo ondemocratisch! Ja, je hebt zelf geweigerd het Europese Parlement meer macht te geven..

Het grappige is dat diegenen die de EU kapot willen hebben omdat ze Europa willen verdelen en beheersen, nu zelf het slachtoffer van die propaganda zijn: de financiële jongens van Londen. Couldn't have happened to a nicer bunch of people... De propaganda heeft namelijk vooral in Engeland goed gewerkt en dus komen ze nu zelf buiten spel te staan en raakt Amerika zijn koevoet binnen onze unie kwijt. De reactie hier in de VS is vooral ongeloofwaardigheid en hoofdschudden: 'Them Brits'..they're gonna do whààà??" Amerikanen zijn er helemaal niet blij mee...

Ik wel. Ik ben blij met brexit. Als die Britten er eenmaal uit zijn, kunnen we eindelijk Europa eens echt verenigen met een EP dat echt macht heeft en een eigen leger, vloot, kustwacht en luchtmacht die er wezen mogen. Dan worden we eindelijk eens onafhankelijk van de Russen en de Amerikanen en kunnen we Putin en Erdoğan vertellen dat ze naar de pomp kunnen lopen.

Oh, de brexiteers zullen ongetwijfeld nog gaan proberen om niet alleen de Britse maar ook de Europese economie kapot te maken door niet te willen onderhandelen bijvoorbeeld. Ze hopen dan dat er ook in de EU mensen wanhopig genoeg worden de EU af te willen schaffen. Dan hebben ze eindelijk hun zin en kunnen ze ons weer verdelen en overheersen. Maar ik denk dat ook dat gaat mislukken. Europa is veel sterker dan zelfs de meeste Europeanen beseffen. Laat de Fransen maar eens die vluchtelingen bij Calais toestaan om naar de overkant te varen. In kleine bootjes zoals destijds bij de evacuatie van Duinkerke. Dan willen die Britten vast wel onderhandelen.

Ik ben dus al sinds 1957 (verdrag van Rome) een Europees federalist. http://www.federalists.eu/ :mrgreen:

ngonyama
Superlid
Country of residence: United States
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Russisch, Xhosa

Post by ngonyama » Sun Jun 26, 2016 5:00 am

Volgens de jongste peilingen wil een ruime meerderheid in Nederland geen referendum en indien er wel een zou komen is 66% voor Blijven met nog een zooi onbeslist. Dus nee Nexit zit er niet in, wat Wilders ook beweert.

Waarom dacht je eigenlijk dat Nederland wel eens het volgende land kon zijn? Propaganda als nieuwbron?

Dolo
Superlid
Country of residence: Poland
Mother tongue: Polish
Third language: Dutch

Post by Dolo » Sun Jun 26, 2016 9:29 am

Geen propaganda. Logische denkwerk, het opmerken en kennis over het geschiedenis.

Hoe lief dat je zo veel voordelen van de EU kan opnoemen maar lijkt niet op te merken de problemen die deze instelling meebrengt.

Zwitserland and Noorwegen lijken om slim te zijn. Niet deelnemen aan de organisatie die meestal problemen produceert, toch profijten krijgen. Slim, hè?

Door de bureaucratie bedoel ik dat het wordt nog steeds moeilijker om eenvoudige zaken te regelen wegens alle belachelijke richtlijnen en regels die de EU dagelijks invoert.

De EU lijkt om migratiecrisis te onderschatten, heel veel mensen worden naar binnen gelaten zonder beheersen. Het dwingt afzonderlijke landen om mensen aan te nemen, andersom voert het financiële sancties in. Dit soort organisatie levert voor mensen?

Post Reply