RSS RSS   Frequently Asked Questions FAQ   Kwebbelhoekje Chat   View the advanced search options Search   Register Register   Login Login   Exercise Exercise
  Change font size Print view It is currently May 19th, 2013, 9:43 am    

Mijn woning

Dit is het hoekje voor de creatieve geesten onder ons [this is the corner for the creative minds among us]. Begin je eigen verhaaltje, schrijf mee met een verhaaltje van iemand anders of schrijf zelfs een gedicht in het Nederlands! [start your own story, continue a story that someone else started or even write a poem in Dutch!]
Forum rules
When correcting Dutch texts, (most) vraagbaken use a colour code to distinguish between different types of mistakes. See also: viewtopic.php?f=3&t=753&p=5506#p5506

Mijn woning

Postby Saint » January 3rd, 2010, 10:21 pm

Ik woon sinds zes maanden in een apartement in Leiden. Mijn apartement complex bestaat uit 42 woningen en heeft 4 etages. Mijne ligt op de tweede etage en heeft een oppervlak gebeid van negentig vierkant metres. Mijn woning ligt omgeveer seven minuten lopen van station Leiden centraal en is dichtbij de gezellige Leidse hout. Ik heb de geluk om in een rustig en tegelijk dichtbij het centrum wijk te wonen. In de zomer waren veel vogels in de buurt met name de zeemeeuwen. Hun geluiden opwekt een lekker natuur gevoel maar ze poepen altijd op mijn auto.

Mijn apartement bestaat uit twee slaap kamers, een woonkamer, een gangkeuken, een eetkamer, een balkon met een fraai uitzicht, een badkamer, een gasttoilet en een overloop die ik gebruik als een galerij. Verder heb ik voor de fietsen een bergingplaats op de begane grond. Ik ben heel blij met mijn woning. :-D

[Corrigeer alstublieft. :wink: ]
Saint
Lid

Country of residence: Netherlands
Mother tongue: English

Mijn woning

Sponsor

Do not like ads? Register for free and view this forum without ads.
Sponsor

Re: Mijn woning

Postby Schaapje82 » January 4th, 2010, 3:12 pm

Saint wrote:Ik woon sinds zes maanden in een apartement in Leiden. Mijn apartementencomplex bestaat uit 42 woningen en heeft 4 etages. Mijne ligt op de tweede etage en heeft een oppervlakte gebeid van negentig vierkante meter. Mijn woning ligt ongeveer zeven minuten lopen van station Leiden centraal en is dichtbij het gezellige Leidse Hout. Ik heb het geluk om in een rustige wijk en tegelijk dichtbij het centrum wijk te wonen. In de zomer waren veel vogels in de buurt met name de zeemeeuwen. Hun geluiden opwekt wekken een lekker natuurgevoel op maar ze poepen altijd op mijn auto.

Mijn apartement bestaat uit twee slaapkamers, een woonkamer, een gangkeuken, een eetkamer, een balkon met een fraai uitzicht, een badkamer, een gastentoilet en een overloop die ik gebruik als (een) galerij. Verder heb ik voor de fietsen een bergingplaats op de begane grond. Ik ben heel blij met mijn woning. :-D

[Corrigeer alstublieft. :wink: ]

Gangkeuken is geen woord in het Nederlands.
Gangkeuken is not a Dutch word. :)

Ik hoop dat al mijn verbeteringen de goede kleurtjes hebben.
Schaapje82
Moedertaalspreker (native speaker)

Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: Belarusian

Return to Verhaaltjeshoekje - schrijf mee aan een verhaal