RSS RSS   Frequently Asked Questions FAQ   Kwebbelhoekje Chat   View the advanced search options Search   Register Register   Login Login   Exercise Exercise
  Change font size Print view It is currently May 18th, 2013, 6:56 pm    

Dag en voorstelling

Als je al wat beter Nederlands kunt schrijven, dan is dit jouw hoekje. Een gevorderde kan bijvoorbeeld: 1. langere (complexe) zinnen maken, 2. werkwoorden in diverse tijden vervoegen en 3. over moeilijkere onderwerpen schrijven.
Forum rules
When correcting Dutch texts, (most) vraagbaken use a colour code to distinguish between different types of mistakes. See also: viewtopic.php?f=3&t=753&p=5506#p5506

Dag en voorstelling

Postby Emmi » October 25th, 2010, 2:27 pm

Dag allemaal

Ik ben nieuw op dit forum en hoop om een paar babbeltjes in het Nederlands te kunnen maken. Ik vind schrijven het moeilikste van dit taal aanleren, daarom vind ik het zo het leuk dat er een plaats is om dit een beetje te oefenenen!

Ik ben mama van 2, ik woon al een jaar in België, mijn kinderen zijn in een Nederlandstalige school, ik neem Nederlands les op het 5de vlak (uit 7) en vind het een mooi taal. Ik ben Zuid-Afrikaans, dus voor mij ook heel gemakkelijke taal om aan te leren, alhoewel ik vaak foute woorden gebruiken!

Wie heeft er dus zin in om te babbelen?

Emmi
Emmi
Nieuwkomer

Country of residence: Belgium
Mother tongue: Afrikaans
Second language: English

Dag en voorstelling

Sponsor

Do not like ads? Register for free and view this forum without ads.
Sponsor

Re: Dag en voorstelling

Postby Beygir » October 25th, 2010, 2:59 pm

Welkom op het forum, Emmi :)

I wil graag schrijven some babbeltjes met je ^^ Maar denk ik dat ik nog niet zo gevorderd als je ben :o

Groetjes,
Meriç
Beygir
Waardevol lid

Country of residence: Turkey
Mother tongue: Turkish

Postby Quetzal » October 25th, 2010, 3:53 pm

Dag Emmi,

ik geloof best dat schrijven het moeilijkste deel is voor iemand die Afrikaans spreekt - er is veel grammatica die anders is, natuurlijk. Begrijpen en lezen zal wel geen probleem zijn voor jou, en bij het spreken letten we niet zo op grammatica, maar bij schrijven, tja...

Waar wil je over babbelen? We hebben hier op de site wel een "kwebbelhoekje", een soort chatbox dus, maar die heeft veel minder succes dan vroeger...

P.S. aan Beygir: Dat is nu een goed voorbeeld van een zin waarin je "jij" moet gebruiken en geen "je". "Nog niet zo gevorderd als jij", dus. ;)
Quetzal
Native speaker & global moderator

Mother tongue: Dutch (Flanders)

Postby Beygir » October 25th, 2010, 4:12 pm

Dat klopt :) Dankjewel ^^
Beygir
Waardevol lid

Country of residence: Turkey
Mother tongue: Turkish

Postby Emmi » October 25th, 2010, 8:38 pm

Bedankt voor de reacties! En aangename kennis ;-p

Weet nie werklijk waar ik over willen babbelen - alleen maar oefenen om me in het Nederlands uit te drukken. Grammaticaal correct en al...

Zal dus by kwebbelhoekje gaan loeren.

Tot later!
Emmi
Nieuwkomer

Mother tongue: Afrikaans

Return to Hoekje voor gevorderden