RSS RSS   Frequently Asked Questions FAQ   Kwebbelhoekje Chat   View the advanced search options Search   Register Register   Login Login   Exercise Exercise
  Change font size Print view It is currently May 19th, 2013, 5:25 pm    

Nederlandstalige films

Welke kennen wij al?

Dit is een platform waar je in het Nederlands kunt praten. Over kunst of politiek maar ook gewoon over het weer of over jezelf. Wees vooral niet bang om fouten te maken!
Forum rules
When correcting Dutch texts, (most) vraagbaken use a colour code to distinguish between different types of mistakes. See also: viewtopic.php?f=3&t=753&p=5506#p5506

Nederlandstalige films

Postby danielroy » October 9th, 2011, 7:28 pm

Hallo! :-D

Misschien kunnen we hier elkaar Nederlandse en Vlaamse rolprenten aanbevelen Image . Wat denken jullie?

Dan bijt ik ook de spits af en begin met "Briefgeheim". Dat is een film van 2010, die op een kinderboekje van Jan Terlouw gebaseerd is. Ik zou jullie hier een heleboel over die film kunnen vertellen, maar ten eerste ben ik daar veel te lui voor, hoor, en ten tweede is er een leuke internetsite voor de film: http://www.briefgeheimdefilm.nl/ .

De drie pubers in "Briefgeheim" spelen hun rollen volgens mij trouwens uitstekend. Dat is geen vanzelfsprekendheid, vind ik. Herinneren jullie zich hoe ontzettend slecht enkele van de kinderen in de Harry-Potter-filmen hun rollen vertolkten? :D

Groetjes,

Daniel
danielroy
Lid

Country of residence: Germany
Mother tongue: German
Second language: Dutch (Netherlands)

Nederlandstalige films

Sponsor

Do not like ads? Register for free and view this forum without ads.
Sponsor

Re: Nederlandstalige films

Postby danielroy » October 9th, 2011, 7:42 pm

P.S.: Op Youtube zijn er clipjes over de film "Briefgeheim". Link: http://www.youtube.com/results?search_q ... lm%22&aq=f
danielroy
Lid

Postby Quetzal » October 9th, 2011, 8:45 pm

"Rolprenten"? :P

We hebben al verschillende discussies over Nederlandstalige films, zie onder andere hier en hier.

Briefgeheim heb ik niet gezien, maar wel ooit het boek gelezen. Er zijn veel van Jan Terlouw's boeken verfilmd, vooral de laatste jaren (Koning van Katoren, Oorlogswinter), maar ik heb eigenlijk nog geen enkele van de films gezien...
Quetzal
Native speaker & global moderator

Country of residence: Belgium
Mother tongue: Dutch (Flanders)

Postby danielroy » October 10th, 2011, 8:10 am

Ah, die "threads" had ik inderdaad allebei niet gezien. Misschien doe ik dan daar verder mee, ofschoon de discussies helaas in het Engels zijn. (Engels is natuurlijk ook leuk, hoor? Ik heb trouwens Engelse literatuur gestudeerd.)

Van het boek "Briefgeheim" ken ik alleen de samenvatting, en zoals ik begrijp, is de plot van de film toch echt totaal anders. Toch is het echt een mooie film, en absoluut niet alleen maar voor kinderen en tieners geschikt.

Twee van de "kinderacteurs" in "Briefgeheim" doen overigens ook mee in de filmadaptatie van het boek "Achtstegroepers huilen niet" (geschreven door Jacques Vriens). Het verhaal is over een meid die aan kanker overlijdt - een heel ernstig verhaal, en ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat. Bioscooppremière is gepland voor februari, dus zal het nog even een tijdje duren tot een DVD beschikbaar zal zijn.

Groetjes,

Daniel
danielroy
Lid

Return to Nederlandstalig hoekje