RSS RSS   Frequently Asked Questions FAQ   Kwebbelhoekje Chat   View the advanced search options Search   Register Register   Login Login   Exercise Exercise
  Change font size Print view It is currently May 18th, 2013, 10:17 pm    

Het Opstel Q5

Een hoekje voor absolute beginners. Hier schrijf je alleen eenvoudige zinnen en over eenvoudige onderwerpen / A corner for absolute beginners. Here, you only write simple phrases and about simple topics.
Forum rules
When correcting Dutch texts, (most) vraagbaken use a colour code to distinguish between different types of mistakes. See also: viewtopic.php?f=3&t=753&p=5506#p5506

Het Opstel Q5

Postby Shazzy » May 21st, 2012, 6:48 pm

Hallo
Ik heb nog een opstel geschreven. Mijn exemen is op woesdag :(

QUESTION 5 – EDUCATION AND WORK

Imagine that you want to do work experience in the Netherlands. Write a letter of application.

You can use your own ideas to make the letter interesting or the following suggestions

Who you are and why you want to work in the Netherlands
Your experience of work and why you would be good at work
An example of a particular skill you have or an activity tat you have done
Why tis is/was important
What you wan to do as a job or career and why work experience is important

Grachte heer

Ik heet Sharon en ben ik 18 jaar. Ik woon in Engeland.

Ik wil in Nederland werken want het zal goede ervaring voor mij. In September ga ik naar universiteit. Ik wil dierenverzorging studeren, omdat ik dierenarts wil worden. Na universiteit wil ik met dieren in andere landen werken.

Ik workte 6 maaanden bij een dierenarts hier in Engeland en ook 2 maanden in een dierenziekenhuis in Parijs voor al de verschillende dieren heb verzorgd. Zelf heb ik ook 4 katten, 2 honden en een vogel. Ik ben erg flexibel en toegewijd tot mijn werk.

Vorige maanden in het ziekenhuis was een zwanger kat. Ik hielp de kat met haar poesjes. Ze heeft 7 poesjes en ze was worsteling met de geboorte. Dit was erg belangrijk voor mijn toekomstige baan.

Mijn dromen zijn om met vilde dieren in Afrika te werken zoals tijgers, leeuwen en andere groete dieren.

Hoogachtend

Vragen:
Do you call "kittens" poesjes of kittens in Holland?

Groetjes

Shazzy
Shazzy
Superlid

Country of residence: United Kingdom
Mother tongue: English
Second language: Dutch

Het Opstel Q5

Sponsor

Do not like ads? Register for free and view this forum without ads.
Sponsor

Re: Het Opstel Q5

Postby Quetzal » May 21st, 2012, 10:34 pm

Shazzy wrote:Hallo
Ik heb nog een opstel geschreven. Mijn examen is op woesdag :(

Geachte heer

Ik heet Sharon en ben ik ben 18 jaar. Ik woon in Engeland.

Ik wil in Nederland werken want het zal een goede ervaring voor mij zijn (using "omdat" here would work better, "... omdat het een goede ervaring voor mij zal zijn"). In september ga ik naar de universiteit. Ik wil dierenverzorging studeren, omdat ik dierenarts wil worden. Na de universiteit wil ik met dieren in andere landen werken (it's clearer if you don't mix the two things: "... wil ik met dieren werken in andere landen", or "... wil ik in andere landen met dieren werken").

Ik werkte 6 maaanden bij een dierenarts hier in Engeland en ook 2 maanden in een dierenziekenhuis in Parijs en heb voor al de allerlei verschillende dieren heb verzorgd (it's either "zorgen voor" or "verzorgen", but not "verzorgen voor"). Zelf heb ik ook 4 katten, 2 honden en een vogel. Ik ben erg flexibel en toegewijd tot aan mijn werk.

Vorige maanden in het ziekenhuis was er een zwangere kat. Ik hielp de kat met haar poesjes. Ze heeft 7 poesjes en ze was worsteling aan het worstelen met de geboorte. Dit was erg belangrijk voor mijn toekomstige baan.

Mijn dromen zijn droom is om met wilde dieren in Afrika te werken zoals tijgers, leeuwen en andere grote dieren.

Hoogachtend

Vragen:
Do you call "kittens" poesjes of kittens in Holland?

Groetjes

Shazzy

Poesjes, katjes, kittens, it all works. The first one is less used among youth nowadays because some people can't keep their minds out of the gutter, but I dare say among older generations nobody will think about that, or indeed even know that "poesje" can have another meaning.

There's a number of corrections, so if any of them are not clear, ask - now's the time! :)
Quetzal
Native speaker & global moderator

Country of residence: Belgium
Mother tongue: Dutch (Flanders)

Postby Bert » May 22nd, 2012, 1:34 pm

woesdag → woensdag
Hebben is hebben, maar krijgen is de kunst.
Bert
Superlid

Mother tongue: Hungarian

Postby Shazzy » May 22nd, 2012, 6:55 pm

bEDANKT QUETZAL

I am trying to take onboard everything you have said and remember it for tomorrow [-X

Shazzy
Shazzy
Superlid

Country of residence: United Kingdom
Mother tongue: English
Second language: Dutch

Return to Beginnershoekje