Uploading sound files

Would you like to publish your own sound files? As a Dutch native speaker, you can create sound files to help Dutch learners. If you are studying Dutch, you can record your voice to practice your pronunciation -- and ideally, let the rest of us enjoy it too. :)
Joke
Retired moderator
Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English
Third language: German
Fourth language: French
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Russisch (in progress...)

Re: Uploading sound files

Post by Joke » Sat Feb 28, 2009 1:32 pm

If you record in Audacity, you can directly save your recordings as mp3 the way I described earlier.

firefly315
Superlid
Country of residence: United States
Mother tongue: English (United States)
Second language: French
Third language: Dutch (Netherlands)

Post by firefly315 » Sun Mar 01, 2009 2:05 am

Bedankt Joke. Ik zal het proberen. :)

JazzedPotato
Superlid
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: 5:Spaans (lerend)

Post by JazzedPotato » Mon Mar 16, 2009 9:24 pm

Mooi die geluidsbestanden :)

Als ik kan helpen door bijvoorbeeld e.e.a. in ter spreken, laat maar weten. Of kan iemand me anders vertellen welke woorden vaak lastig zijn, zodat ik specifiek deze woorden voor jullie op kan nemen?

Mogelijk kennen jullie deze site ook , maar hier kan je in ieder geval ook de uitspraak van een aantal Nederlandse woorden online beluisteren. Je kunt de woorden die je moeilijk vindt in het rechter vakje selecteren, zodat je deze extra kunt oefenen. :) :

https://cgi.uvt.nl/cgi-bin/uitspraak_nl

----------------------------------------------------------------

Great soundfiles!

If I can be of assistance by making a soundfile pronouncing several words please let me know. Maybe someone can give me some pointers as to which words are most difficult for you, so I can tape those words more specifically?

Perhaps some of you already know this site - at any rate, it enables you to listen to the pronuciation of a number of Dutch words online. You can select the ones you find difficult into the box on the right, for extra practice. :) :

https://cgi.uvt.nl/cgi-bin/uitspraak_nl
" Roam with young Persephone.
Plucking poppies for your slumber . . .
With the morrow, there shall be
One more wraith among your number
. "

Bert
Superlid
Mother tongue: Hungarian

Post by Bert » Wed Apr 25, 2012 9:39 pm

Sportnieuws
voetbal.wma
(155.07 KiB) Downloaded 2914 times
Wat ik niet goed heb verstaan, schreef ik met cursieve letters. (Het klinkt als "Chelsea is staat" en "speeldazie".)

"Chelsea staat in de finale van de Champions League. Gisteren won de Engelse voetbalclub in de returnwedstrijd van Barcelona. Na de 1-0 in Londen speelden ze in het stadion van Barcelona met 2-2 gelijk. Fernando Torres zorgde in de extra tijd bij een counter voor de beslissing."

ngonyama
Superlid
Country of residence: United States
Fifth, sixth, seventh, ..., languages: Russisch, Xhosa

Post by ngonyama » Sat May 30, 2015 4:57 pm

Is anybody still doing anything with sound files? None of the old links seem to work.

Bert
Superlid
Mother tongue: Hungarian

Post by Bert » Sat May 30, 2015 9:29 pm

ngonyama wrote:Is anybody still doing anything with sound files? None of the old links seem to work.
I wanted to upload a nice sound file ("Hoe zaai je in de volle grond of in bloembakken") a few months ago but I didn't succeed and was therefore a bit angry because I spent a lot of time working on that project. After all, it's an flv file with sound only. The Dutch guy on it has an interesting pronuciation: datgene → "datgeine", stoot je uit → "stot je uit" – so it was very difficult...

Langemarck
Waardevol lid
Mother tongue: Polish

Post by Langemarck » Sun Mar 12, 2017 7:57 pm

Mij lijkt dat het het gemakkelijkst ware als mensen hun luister-bestanden op hun YouTube kanalen zouden uploaden, en hier koppelingen ernaar publiceerden.

Wat is trouwens ''upload'' en ''download'' in het Nederlands, in de verb- en naamwoordvormen?
Ziet ge een fout in de bovenstaande uiting? Heb te allen tijd de vrijmoedigheid om er correcties aan te brengen!

Post Reply