Halo allemaal
Ik ben op zoek naar iemand die met mij de taal oefenen wil. Ik woon sinds twee jaar in Nederland en ken de taal toch niet veel genoeg. Ik wil veel graag met iemand die ik in MSN kan chatten, natuurlijk in het Nederlands.
Bedankt
Nederlandse taal verbeteren
-
- Nieuwkomer
- Country of residence: Netherlands
- Mother tongue: Mandarin
- Second language: English (Great Britain)
- Third language: Dutch (Netherlands)
Nederlandse taal verbeteren
Last edited by Bieneke on Tue Mar 18, 2008 9:58 pm, edited 1 time in total.
Reason: Changed title: verbeterd -> verbeteren
Reason: Changed title: verbeterd -> verbeteren
- Quetzal
- Retired moderator
- Country of residence: Belgium
- Mother tongue: Dutch (Flanders)
Re: Nederlandse taal verbeteren
Hoi Doreen,Doreen wrote:Hallo allemaal
Ik ben op zoek naar iemand die met mij de taal oefenen wil. Ik woon sinds twee jaar in Nederland en ken de taal toch nietveelgoed genoeg. Ik wilveelerg graagmetiemand vindendiemet wie ik in MSN kan chatten, natuurlijk in het Nederlands.
Bedankt
welkom!
Ik heb je bericht even verbeterd en op een betere plaats gezet. Voor alle duidelijkheid, groen betekent ontbrekende woorden, rood een verkeerde woordvolgorde, en blauw is al de rest.
-
- Lid
- Mother tongue: Russian
- Second language: English (United States)
Hoi
Ik heb gezoekt deze forum voor lang tijd. Ik weet het niet how goed is mijn Nederlands, maar als wij scrijfen veel naar elkaar briefen , dat is leuk! Praktijk is altijd goed voor verbeteen .Zo welkom . Kies en thema ,en wij ga praten meer.
Groetjes
Aniri
Ik heb gezoekt deze forum voor lang tijd. Ik weet het niet how goed is mijn Nederlands, maar als wij scrijfen veel naar elkaar briefen , dat is leuk! Praktijk is altijd goed voor verbeteen .Zo welkom . Kies en thema ,en wij ga praten meer.
Groetjes
Aniri
- Bieneke
- Site Administrator
- Mother tongue: Dutch (Netherlands)
- Second language: English
Hoi Aniri,Aniri12 wrote:Hoi
Ik heb langgezoektgezocht naardezedit forumvoor lang tijd(of: ik heb lang gezocht naar een forum zoals dit). Ik weethetniet hoe goedismijn Nederlands is, maar als wijscrijfenveel brieven naar elkaarbriefenschrijven, dat is leuk! Praktijk is altijd goedvoorom te verbeteren.ZoDus welkom . Kies een thema, en wij gaan meer pratenmeer.
Groetjes
Aniri
Je hebt groot gelijk: "oefening baart kunst" (practice makes perfect).
Voor de betekenis van de kleuren in de verbeteringen, zie: [edit]Sorry Aniri, about the previous url; this is the correct one:[/edit] viewtopic.php?f=3&t=753&p=5506#p5506.
Groetjes,
Bieneke
Bieneke
-
- Nieuwkomer
- Country of residence: Belgium
- Mother tongue: Bulgarian
- Second language: Dutch (Flanders)
- Third language: Dutch (Flanders)
- Fourth language: Basque
- Fifth, sixth, seventh, ..., languages: nothing
Het broeikaseffect is het opsluiten van hitte in de atmosfeer. De hitte wordt opgesloten door broeikasgassen; met name koolstofdioxide (C02) en de damp van water (H2O). Deze gassen vormen rondom onze planeet een soort "deken". Zonder deze deken zou er geen leven op aarde mogelijk zijn. Het beschermt ons onder andere tegen de kou van het heelal. Zonder de broeikasgassen zou het ongeveer -18°C zijn, nu is het gemiddeld 15 graden op aarde. Op Venus zijn er te veel broeikasgassen, daardoor is er ook geen leven mogelijk.
wouden jullie me kunnen helpen deze tekst in eigen woorden te verwoorden?
wouden jullie me kunnen helpen deze tekst in eigen woorden te verwoorden?
- BrutallyFrank
- Global moderator
- Mother tongue: Dutch (Netherlands)
- Second language: English
- Third language: German
- Fourth language: French
We willen je graag helpen, maar we gaan niet je huiswerk maken. Als je zelf probeert om een tekst te schrijven, kunnen we het hier voor je verbeteren en kun je daar iets van leren. Fouten maken mag .... anders hebben wij niks te doen. 

"Moenie worrie nie, alles sal reg kom" (maar hy het nie gesê wanneer nie!)

hallo ik heb een tekst geschreven, maar ik ben niet zeker als het goed geschreven is. Kunt u alstublieft mij verbeteren? Zie hier de tekst onder.
Beste angsthaasje,
Ik ga je enkele tips geven om niet naar het pretpark te moeten gaan of tegenovergesteld. Je kunt er een positief zicht van maken.
Ten eerste zou je moeten proberen om aan je ouders duidelijk uit te leggen dat je daar niet meer wilt gaan door die achtbaan. Ze zouden je wel moeten begrijpen aangezien dat het je ouders zijn.
Ten tweede als mijn 1ste tip niet werkt dan leg je het aan je oudere zus of broer uit als je er een hebt en zij/hij kan erover bespreken met je ouders. Ik denk dat het op deze manier wel zou moeten werken, want ik denk niet dat ouders hun kinderen zouden verplichten om met hen mee te gaan ten minstens niet naar een pretpark.
Ten derde, werkt het weer niet dan ga je toch mee, maar met voorwaarden. Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen dat je je tijd wilt besteden met je familie alleen, maar op attracties dat jij wilt beklimmen.
Ten slotte zou ik je wel aanraden als je je comfortabel voelt om het nog eens te proberen. Misschien krijg je er geen spijt van op het einde. Je zou er zelfs een mooie herinnering van hebben.
Ik hoop dat mijn tips nuttig zullen zijn om je te kunnen helpen met deze situatie.
Groetjes
Aanrader
Danku!
Beste angsthaasje,
Ik ga je enkele tips geven om niet naar het pretpark te moeten gaan of tegenovergesteld. Je kunt er een positief zicht van maken.
Ten eerste zou je moeten proberen om aan je ouders duidelijk uit te leggen dat je daar niet meer wilt gaan door die achtbaan. Ze zouden je wel moeten begrijpen aangezien dat het je ouders zijn.
Ten tweede als mijn 1ste tip niet werkt dan leg je het aan je oudere zus of broer uit als je er een hebt en zij/hij kan erover bespreken met je ouders. Ik denk dat het op deze manier wel zou moeten werken, want ik denk niet dat ouders hun kinderen zouden verplichten om met hen mee te gaan ten minstens niet naar een pretpark.
Ten derde, werkt het weer niet dan ga je toch mee, maar met voorwaarden. Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen dat je je tijd wilt besteden met je familie alleen, maar op attracties dat jij wilt beklimmen.
Ten slotte zou ik je wel aanraden als je je comfortabel voelt om het nog eens te proberen. Misschien krijg je er geen spijt van op het einde. Je zou er zelfs een mooie herinnering van hebben.
Ik hoop dat mijn tips nuttig zullen zijn om je te kunnen helpen met deze situatie.
Groetjes
Aanrader
Danku!